Kategorie

Výrobci

    Cykloasistence - jedině u nás k novému kolu zdarma
    Zdeněk Štybar - 54/11 bikeholiday Mallorca
    Gopay online platební brána
    Nákup na splátky Cofidis iplatba

    „Hyste(o)rie Kolokrámu“

    Tahle značka je tady snad od počátku. Věřím, že kdyby v Egyptě vykopali nějakej nevykradenej hrob faraona, tak v jeho pokladnici najdou minimálně jednu objednávku zboží z našeho obchodu. My se prostě snažíme od nepaměti vycházet vstříc všem zákazníkům, bez rozdílu pleti a vyznání. I když samozřejmě jednu zásadu máme, musí to být v mezích zákona :).

    Jak ta hysterie tedy vlastně začala? Pamatuju si jen, že se psal rok 1996. Bylo pár let po revoluci a cyklo průmysl přímo vzkvétal. Všichni si na ty časy pamatujeme. Z výběru nás přecházel zrak a točila se hlava. Bohužel i ceny byly závratné a omračující. Já si tak sedím na gauči, nohy strašlivě nateklý po závodech, a promýšlím si, co budu dělat se svým životem. Mám se po ukončení kariéry zahrabat někde ve fabrice, udělat si hromadu dětí, a pak se celej život strachovat o to, aby měly co jíst? Tak to ani náhodou. Z čeho zaplatím další měsíc složenky, za co si koupím nový pláště a řetěz na svého stařičkého, od juniorských let ježděného oceláka od pana Bareše? Strašlivá představa, které se fakt nechci dožít. Půjčuji si tedy od sestry své tehdejší přítelkyně žijící v Zurichu tisíc švýcarských franků. Mezitím s kamarádem Petrem Novákem projíždím všechna předešlá vydání časopisu Tour roku 1995 a hledám, kde levně nakoupit díly na své další žití a závodění.

    Část mého tehdejšího života se tak měla přemístit do prostoru stařičkého Mitsubishi Colt, věrného průvodce na cestě k hranicím „vysněného západu“, kde je možné všechno, nač si jeden sám troufne. Se svými kamarády tak jedeme do říše na obhlídku vybraného skladu/prodejny v Kasselu, kde nakupujeme pro své potřeby první cyklocajky. Takových cest jsem tehdy absolvoval nepočítaně. Začarovaný kolotoč závodů a snahy o uspokojení komponentů-chtivých cyklistů z mého stále se rozrůstajícího stádečka. Více než seriózní business to byla adrenalinová jízda. Týdně tisíce kilometrů za volantem, telefon málem přirostlý k uchu a nervy na pochodu. V létě, v zimně, zkrátka pořád. Do toho víkendové závodění, a tedy i rozvoz zboží přímo koncovým zájemcům. Žádný oddych a vyklepávání nohou po závodech. Z baráku se stal průchoďák zákazníků, kteří byli lačni svých nových hraček.

    Bylo jen otázkou času, kdy se tento kolotoč urve ze stojanu nebo jej zpomalím a dám mu nějaká pravidla. V tomto ohledu se jevil jako zajímavý projekt E-shop, tehdy něco, co u nás skoro nikdo neznal. Obchod zásobený fajnovým zbožím za super ceny a s dovozem přímo zákazníkovi do rukou. O tom, jestli bude mít tento koncept úspěch, nebo bude znamenat pád na dno, se tenkrát lidé jen přeli. Naštěstí tento směr ukázal svoji životaschopnost, a tak se ten můj kolotoč za těch 20 let nezpomalil, spíše naopak :). A pravidla? Pravidla vyhrála! Jmenují se KOLOKRÁM. Hlavní jeho zákon zní: „Co lze pro naše zákazníky udělat, o to se pokusíme.“

    Americkej sen? Tak to ani náhodou. První roky vypadaly spíše jako punková jízda bez zapnutého pásu. Vše se odehrávalo v malé roubence a i rozjezd byl dřevitý. Vyřizování objednávek se dělalo ručně, na koleni a de facto v domácí atmosféře. Pomáhala rodina i kamarádi. S rostoucím objemem přišel čas překročit další mezník - najmout zaměstnance. Jako jeden z prvních byl Aleš Verba. Šikovný a tvůrčí kluk nadšený pro věc. Dal webu pořádnou formu. Zařadil do provozu první prodejní systém a vše směřoval k tomu, aby bylo vše přehlednější a rychlejší. Dalším členem týmu byl Lukáš Povondra. Závoďák z Nové Boru a borec z dílen firmy Crystalex Nový Bor. Ten dostal na starost expedici objednávek a nákup zboží. Ukázalo se, že to byla trefa do černého.

    Kolokrám začal růst a lidí v něm přibývalo. Někteří přicházeli a zase odešli. Někteří vydrželi déle, než šli zase svou cestou. Každopádně se počet lidí v něm rozrostl na stávající počet čtrnácti lidí. Štěstí na dobu měl Kolokrám také v tom ohledu, že se mu svým zrodem povedlo stát u renesance domácí silniční cyklistiky. I díky tomu, že jako jeden z prvních začal nabízet stavbu kol na zakázku, což se neobešlo bez navazování kontaktů se zahraničními výrobci, se postupně stává zástupcem některých z nich pro český trh. Za všechny zmiňme Fondriest, Lightweight, SRM, Cipollini, DMT, Silva, nebo nově Parlee, AX Lightness a Bike Ribbon.

    Psal se rok 2013. Jedním z dalších milníků kolokrámského počínání bylo otevření kamenného obchodu v Reichenbergu. Jedná se o speciálku se specializovaným S-zbožím. Vy ji budete určitě znát pod názvem Specialized Concept Store. Personál, který Vám vše ochotně vysvětlí a poradí, a to bez výjimky! Navíc to u nás není jen o kšeftu. Tohle je životní styl.

    A přesně tak funguje Kolokrám. I díky tomu můžete číst tyto řádky na zcela novém webu Kolokrámu, za kterým samozřejmě stojí i nadále lidé, kteří své práci rozumí, co na kolech jezdí a kolem žijí. Jen nasadíme laťku opět o nějaký ten kus výš. Přesně tak, jak to Jakub Svoboda a Kolokrám dělá celou svou historii. Píše se rok 2015. Svět e-commerce jde dál a my jsme připraveni. Spouštíme nový e-shop. Umí snad všechno, co jsme chtěli, a je vám tak maximálně k dispozici.

    Sledujte naši cestu. Budeme rádi, pokud po ní půjdete s námi!

     

    Jakub Svoboda a kolokrámnická smečka