Nejlepší aerodynamické vlastnosti mezi silničními koly SPECIALIZED
Rám váží pouhých 685 gramů
O 33% vyšší poměr tuhosti ku hmotnosti oproti předchozímu modelu
Konstrukce Rider-First Engineering zajišťuje konzistentní jízdní vlastnosti pro všechny velikosti rámů
Kompletní sada SRAM Rival eTap AXS s wattmetrem
Design hlavové trubky s posunutým sloupkem vidlice dozadu, umožňující zešpičatění konstrukce směrem dopředu pro lepší aerodynamiku
Konstrukční přístup zajišťující konzistentní jízdní vlastnosti a požitek z jízdy pro všechny velikosti rámů
Elektronický řadící systém s 12 rychlostmi a integrovaným wattmetrem pro přesné měření výkonu
Tarmac SL8 představuje vrchol vývoje v řadě Tarmac, která prošla osmi generacemi za posledních dvacet let. Tento model byl vyvinut s cílem stát se nejrychlejším závodním kolem na světě.
Výzkumný tým Ride Science provedl simulace, které ukázaly významné časové úspory při použití Tarmac SL8:
Tarmac SL8 Expert je dostupný model s vysoce kvalitní výbavou. Geometrie rámu je navržena tak, aby vyhovovala širokému spektru jezdců bez ohledu na pohlaví, což odráží moderní přístup SPECIALIZED k designu kol.
Rám umožňuje použití plášťů až do šířky 32 mm, což zvyšuje všestrannost kola a umožňuje jeho přizpůsobení různým jízdním podmínkám. Karbonová kola C38 jsou připravena na bezdušové pláště, což nabízí možnost dalšího vylepšení jízdních vlastností.
Velikost kola | Výška jezdce (CM) |
---|---|
44 cm | 142 - 155 |
49 cm | 155 - 163 |
52 cm | 163 - 170 |
54 cm | 170 - 175 |
56 cm | 175 - 180 |
58 cm | 180 - 188 |
61 cm | 188 - 196 |
Kategorie | Jízdní kola |
Materiál Silniční kola | karbonový rám |
Pohlaví | pánské (unisex) |
Velikost Silniční kola | 61 cm |
Značka | SPECIALIZED |
Barva hlavní | hnědá |
Tarmac SL8 je jednoduše nejrychlejší – svou promyšlenou aerodynamikou, hmotností a zážitkem z jízdy předčí i nejvyšší očekávání. Za posledních dvacet let a osm generací tohoto modelu byl Tarmac SL8 vychytán do toho nejtitěrnějšího detailu, tak aby z něj nebyl pouze nejrychlejší člen řady Tarmac, ale jednoduše nejrychlejší závodní kolo na světě.
Aerodynamické a lehké kolo na výhru nestačí – záleží na rychlosti, a rychlost závisí na nekompromisní kombinaci aerodynamiky, nízké hmotnosti, tuhosti a pružnosti rámu. Na základě dat ze závodů výzkumný tým Ride Science došel při simulacích k závěru, že Tarmac SL8 je opravdu nejrychlejším kolem historie – o 16,6 sekundy na 40 km časovce, o 128 sekund na trase Milán – San Remo a o 20 sekund v legendárním stoupání na Tourmalet.
AERO VE VŠEM
Aero prvky jsou všude, kde na nich záleží – jde nám o funkci, ne jenom o efekt. Tarmac se proto stal nejaerodynamičtějším silničním kolem SPECIALIZED vůbec. V souboji s odporem vzduchu předčí dokonce i Venge.
Tarmac má proti vzduchu úplně novou zbraň: design hlavové trubky s přezdívkou Speed Sniffer. Sloupek vidlice, který udává šířku a tvar hlavové trubky, byl posunut dozadu, a díky tomu bylo možné konstrukci směrem dopředu zešpičatět, aby mnohem lépe řezala vzduch.
Tarmac SL8 má v rámci nových pravidel UCI nejužší a nejaerodynamičtější sedlovku, která výrazně snižuje odpor vzduchu kolem nohou.
MINIMÁLNÍ HMOTNOST, MAXIMÁLNÍ AERODYNAMIKA
Tarmac SL8 se inspiroval modelem Aethos. Splňuje veškerá minima UCI, a přitom nabízí nekompromisní aerodynamiku. Má neuvěřitelně lehký rám o hmotnosti 685 gramů – o 15 % lehčí než Tarmac SL7 a lehčí než jakékoliv jiné kolo na World Tour*.
Po vzoru modelu Aethos byla odlehčena spodní a sedlová trubka i zadní stavba. Geometrie rámu nese váhu jezdce tak efektivně, že by na něm další vrstvy karbonu byly zbytečné. *Pokud tedy nepočítáme památnou etapu na Tour, kde Kasper Asgreen závodil na rámu SPECIALIZED Aethos o hmotnosti 585 gramů.
PEKELNĚ RYCHLÝ A NEBESKY POHODLNÝ
Tarmac SL8 oproti předchozímu modelu SL7 zesílil v poměru tuhosti ku hmotnosti o neskutečných 33 %. Jeho legendární živá a poslušná agresivní geometrie, na kterou nedají dopustit nejlepší cyklisté a cyklistky světa, byla posunuta na úplně novou úroveň.
Tarmac SL8 má tužší pedály, přesnější řídítka a pružnější posed, který ho povýší na nový etalon pohodlí ve světě závodní cyklistiky. Díky konstrukci Rider-First Engineering si všichni jezdci a jezdkyně bez rozdílu mohou dopřát ten nejlepší požitek z jízdy. Tarmac SL8 je v sedle pružnější o 6 % a hravě s ním zvládnete i rozbité silnice. Přináší pohodlí, které u špičkových závodních kol jen tak nenajdete. Zbytek geometrie i průchodnost rámu pro pláště až 32 mm byl navržen po vzoru osvědčeného SL7, tak aby se kolo mohlo podle potřeby obout i do objemnějších plášťů.
BOŘÍME HRANICE MEZI GENDERY
Rozdíly v genderu jsou v cyklistice ošemetnější, než se může zdát. Každé tělo je přece stavěné jinak – někteří cyklisté mohou mít konstituci jako cyklistky a opačně. Většina výrobců dělí kola na pánská a dámská, ale SPECIALIZED považuje takové rozdělování za bezpředmětné a zastaralé. Tarmac SL8 je navržený tak, aby si ho naplno užil úplně kdokoliv.
Tarmac SL8 Expert je dostupné, a přitom špičkově vybavené kolo, které díky kompletní sadě SRAM Rival eTap AXS s wattmetrem a zapleteným karbonovým kolům C38 s přípravou na bezdušové pláště létá jako blesk. Kokpit je vybaven představcem SL7 a hliníkovými řídítky Specialized Expert Shallow Drop.
Specifikace: