O 16,6 sekundy rychlejší na 40 km časovce oproti předchozím modelům
Rám váží pouhých 685 gramů
O 33 % vyšší poměr tuhosti ku hmotnosti oproti modelu SL7
Design hlavové trubky Speed Sniffer pro lepší proudění vzduchu
Konstrukce Rider-First Engineering zajišťuje optimální jízdní vlastnosti pro všechny velikosti rámů
Inovativní design hlavové trubky, kde je sloupek vidlice posunut dozadu, což umožňuje zešpičatění přední části pro lepší aerodynamické vlastnosti a efektivnější řezání vzduchu
Konstrukční přístup zajišťující, že všechny velikosti rámů poskytují stejně kvalitní jízdní vlastnosti a požitek z jízdy pro všechny jezdce bez ohledu na jejich tělesné proporce
Tarmac SL8 představuje osmou generaci tohoto modelu, která byla vyvíjena a zdokonalována po dobu dvaceti let. Kolo je navrženo s cílem být nejrychlejším závodním kolem na světě, kombinující aerodynamiku, nízkou hmotnost, tuhost a pružnost rámu.
Tarmac SL8 se vyznačuje čistými liniemi a aerodynamickým designem. Model Expert je vybaven kompletní sadou Ultegra Di2 s wattmetrem a karbonovými koly C38 s přípravou na bezdušové pláště. Kokpit je osazen představcem SL7 a hliníkovými řídítky Specialized Expert Shallow Drop.
Kolo je primárně určeno pro závodní cyklistiku na nejvyšší úrovni, včetně World Tour. Díky své všestrannosti a možnosti použití širších plášťů je však vhodné i pro náročné vyjížďky na různých typech silnic.
SPECIALIZED při návrhu Tarmac SL8 opustil tradiční rozdělení na pánská a dámská kola. Místo toho se zaměřil na vytvoření univerzálního designu, který vyhovuje všem jezdcům bez ohledu na pohlaví, s důrazem na individuální tělesné proporce a jízdní preference.
Velikost kola | Výška jezdce (CM) |
---|---|
44 cm | 142 - 155 |
49 cm | 155 - 163 |
52 cm | 163 - 170 |
54 cm | 170 - 175 |
56 cm | 175 - 180 |
58 cm | 180 - 188 |
61 cm | 188 - 196 |
Kategorie | Jízdní kola |
Materiál Silniční kola | karbonový rám |
Pohlaví | pánské (unisex) |
Velikost Silniční kola | 56 cm |
Značka | SPECIALIZED |
Barva hlavní | modrá |
Tarmac SL8 je jednoduše nejrychlejší – svou promyšlenou aerodynamikou, hmotností a zážitkem z jízdy předčí i nejvyšší očekávání. Za posledních dvacet let a osm generací tohoto modelu byl Tarmac SL8 vychytán do toho nejtitěrnějšího detailu, tak aby z něj nebyl pouze nejrychlejší člen řady Tarmac, ale jednoduše nejrychlejší závodní kolo na světě.
Aerodynamické a lehké kolo na výhru nestačí – záleží na rychlosti, a rychlost závisí na nekompromisní kombinaci aerodynamiky, nízké hmotnosti, tuhosti a pružnosti rámu. Na základě dat ze závodů výzkumný tým Ride Science došel při simulacích k závěru, že Tarmac SL8 je opravdu nejrychlejším kolem historie – o 16,6 sekundy na 40 km časovce, o 128 sekund na trase Milán – San Remo a o 20 sekund v legendárním stoupání na Tourmalet.
AERO VE VŠEM
Aero prvky jsou všude, kde na nich záleží – jde nám o funkci, ne jenom o efekt. Tarmac se proto stal nejaerodynamičtějším silničním kolem SPECIALIZED vůbec. V souboji s odporem vzduchu předčí dokonce i Venge.
Tarmac má proti vzduchu úplně novou zbraň: design hlavové trubky s přezdívkou Speed Sniffer. Sloupek vidlice, který udává šířku a tvar hlavové trubky, byl posunut dozadu, a díky tomu bylo možné konstrukci směrem dopředu zešpičatět, aby mnohem lépe řezala vzduch.
Tarmac SL8 má v rámci nových pravidel UCI nejužší a nejaerodynamičtější sedlovku, která výrazně snižuje odpor vzduchu kolem nohou.
MINIMÁLNÍ HMOTNOST, MAXIMÁLNÍ AERODYNAMIKA
Tarmac SL8 se inspiroval modelem Aethos. Splňuje veškerá minima UCI, a přitom nabízí nekompromisní aerodynamiku. Má neuvěřitelně lehký rám o hmotnosti 685 gramů – o 15 % lehčí než Tarmac SL7 a lehčí než jakékoliv jiné kolo na World Tour*.
Po vzoru modelu Aethos byla odlehčena spodní a sedlová trubka i zadní stavba. Geometrie rámu nese váhu jezdce tak efektivně, že by na něm další vrstvy karbonu byly zbytečné. *Pokud tedy nepočítáme památnou etapu na Tour, kde Kasper Asgreen závodil na rámu SPECIALIZED Aethos o hmotnosti 585 gramů.
PEKELNĚ RYCHLÝ A NEBESKY POHODLNÝ
Tarmac SL8 oproti předchozímu modelu SL7 zesílil v poměru tuhosti ku hmotnosti o neskutečných 33 %. Jeho legendární živá a poslušná agresivní geometrie, na kterou nedají dopustit nejlepší cyklisté a cyklistky světa, byla posunuta na úplně novou úroveň.
Tarmac SL8 má tužší pedály, přesnější řídítka a pružnější posed, který ho povýší na nový etalon pohodlí ve světě závodní cyklistiky. Díky konstrukci Rider-First Engineering si všichni jezdci a jezdkyně bez rozdílu mohou dopřát ten nejlepší požitek z jízdy. Tarmac SL8 je v sedle pružnější o 6 % a hravě s ním zvládnete i rozbité silnice. Přináší pohodlí, které u špičkových závodních kol jen tak nenajdete. Zbytek geometrie i průchodnost rámu pro pláště až 32 mm byl navržen po vzoru osvědčeného SL7, tak aby se kolo mohlo podle potřeby obout i do objemnějších plášťů.
BOŘÍME HRANICE MEZI GENDERY
Rozdíly v genderu jsou v cyklistice ošemetnější, než se může zdát. Každé tělo je přece stavěné jinak – někteří cyklisté mohou mít konstituci jako cyklistky a opačně. Většina výrobců dělí kola na pánská a dámská, ale SPECIALIZED považuje takové rozdělování za bezpředmětné a zastaralé. Tarmac SL8 je navržený tak, aby si ho naplno užil úplně kdokoliv.
Tarmac SL8 Expert je dostupné, a přitom špičkově vybavené kolo, které díky kompletní sadě Ultegra Di2 s wattmetrem a zapleteným karbonovým kolům C38 s přípravou na bezdušové pláště létá jako blesk. Kokpit je vybaven představcem SL7 a hliníkovými řídítky Specialized Expert Shallow Drop.
Specifikace: