O 16,6 sekundy rychlejší na 40 km časovce oproti předchozím modelům
Nejaerodynamičtější silniční kolo SPECIALIZED, předčí i model Venge
Rám váží pouhých 685 gramů
O 33 % lepší poměr tuhosti ku hmotnosti oproti předchozímu modelu
Konstrukce Rider-First Engineering zajišťuje optimální jízdní vlastnosti pro všechny velikosti rámu
Inovativní design hlavové trubky, kde je sloupek vidlice posunut dozadu, což umožňuje zešpičatění konstrukce směrem dopředu pro lepší průnik vzduchem
Konstrukční přístup zajišťující optimální jízdní vlastnosti pro všechny velikosti rámu, umožňující všem jezdcům bez rozdílu dosáhnout nejlepšího požitku z jízdy
Tarmac SL8 představuje vrchol vývoje v řadě Tarmac, která prošla osmi generacemi za posledních dvacet let. Tento model byl navržen s cílem překonat i ta nejvyšší očekávání v oblasti výkonu a rychlosti.
Tarmac SL8 se vyznačuje promyšleným aerodynamickým designem, který zahrnuje inovativní prvky jako je hlavová trubka "Speed Sniffer" a nejužší sedlovka v rámci pravidel UCI. Kolo je dostupné v různých velikostech rámu, aby vyhovovalo širokému spektru jezdců bez ohledu na pohlaví.
Model Tarmac SL8 Pro je vybaven špičkovými komponenty včetně kompletní sady SRAM Force eTap AXS s wattmetrem, zapletených kol Roval Rapide CL II s přípravou na bezdušové pláště a řídítek Roval Rapide s představcem SL7. Rám umožňuje použití plášťů až do šířky 32 mm pro větší všestrannost.
Vzhledem k vysoké technické vyspělosti kola Tarmac SL8 je doporučeno pravidelné servisování u autorizovaného prodejce SPECIALIZED. To zajistí optimální výkon a dlouhou životnost všech komponentů, včetně elektronických systémů a aerodynamických prvků.
Velikost kola | Výška jezdce (CM) |
---|---|
44 cm | 142 - 155 |
49 cm | 155 - 163 |
52 cm | 163 - 170 |
54 cm | 170 - 175 |
56 cm | 175 - 180 |
58 cm | 180 - 188 |
61 cm | 188 - 196 |
Kategorie | Jízdní kola |
Materiál Silniční kola | karbonový rám |
Pohlaví | pánské (unisex) |
Velikost Silniční kola | 44 cm |
Značka | SPECIALIZED |
Barva hlavní | bílá |
Tarmac SL8 je jednoduše nejrychlejší – svou promyšlenou aerodynamikou, hmotností a zážitkem z jízdy předčí i nejvyšší očekávání. Za posledních dvacet let a osm generací tohoto modelu byl Tarmac SL8 vychytán do toho nejtitěrnějšího detailu, tak aby z něj nebyl pouze nejrychlejší člen řady Tarmac, ale jednoduše nejrychlejší závodní kolo na světě.
Aerodynamické a lehké kolo na výhru nestačí – záleží na rychlosti, a rychlost závisí na nekompromisní kombinaci aerodynamiky, nízké hmotnosti, tuhosti a pružnosti rámu. Na základě dat ze závodů výzkumný tým Ride Science došel při simulacích k závěru, že Tarmac SL8 je opravdu nejrychlejším kolem historie – o 16,6 sekundy na 40 km časovce, o 128 sekund na trase Milán – San Remo a o 20 sekund v legendárním stoupání na Tourmalet.
AERO VE VŠEM
Aero prvky jsou všude, kde na nich záleží – jde nám o funkci, ne jenom o efekt. Tarmac se proto stal nejaerodynamičtějším silničním kolem SPECIALIZED vůbec. V souboji s odporem vzduchu předčí dokonce i Venge.
Tarmac má proti vzduchu úplně novou zbraň: design hlavové trubky s přezdívkou Speed Sniffer. Sloupek vidlice, který udává šířku a tvar hlavové trubky, byl posunut dozadu, a díky tomu bylo možné konstrukci směrem dopředu zešpičatět, aby mnohem lépe řezala vzduch.
Tarmac SL8 má v rámci nových pravidel UCI nejužší a nejaerodynamičtější sedlovku, která výrazně snižuje odpor vzduchu kolem nohou.
MINIMÁLNÍ HMOTNOST, MAXIMÁLNÍ AERODYNAMIKA
Tarmac SL8 se inspiroval modelem Aethos. Splňuje veškerá minima UCI, a přitom nabízí nekompromisní aerodynamiku. Má neuvěřitelně lehký rám o hmotnosti 685 gramů – o 15 % lehčí než Tarmac SL7 a lehčí než jakékoliv jiné kolo na World Tour*.
Po vzoru modelu Aethos byla odlehčena spodní a sedlová trubka i zadní stavba. Geometrie rámu nese váhu jezdce tak efektivně, že by na něm další vrstvy karbonu byly zbytečné. *Pokud tedy nepočítáme památnou etapu na Tour, kde Kasper Asgreen závodil na rámu SPECIALIZED Aethos o hmotnosti 585 gramů.
PEKELNĚ RYCHLÝ A NEBESKY POHODLNÝ
Tarmac SL8 oproti předchozímu modelu SL7 zesílil v poměru tuhosti ku hmotnosti o neskutečných 33 %. Jeho legendární živá a poslušná agresivní geometrie, na kterou nedají dopustit nejlepší cyklisté a cyklistky světa, byla posunuta na úplně novou úroveň.
Tarmac SL8 má tužší pedály, přesnější řídítka a pružnější posed, který ho povýší na nový etalon pohodlí ve světě závodní cyklistiky. Díky konstrukci Rider-First Engineering si všichni jezdci a jezdkyně bez rozdílu mohou dopřát ten nejlepší požitek z jízdy. Tarmac SL8 je v sedle pružnější o 6 % a hravě s ním zvládnete i rozbité silnice. Přináší pohodlí, které u špičkových závodních kol jen tak nenajdete. Zbytek geometrie i průchodnost rámu pro pláště až 32 mm byl navržen po vzoru osvědčeného SL7, tak aby se kolo mohlo podle potřeby obout i do objemnějších plášťů.
BOŘÍME HRANICE MEZI GENDERY
Rozdíly v genderu jsou v cyklistice ošemetnější, než se může zdát. Každé tělo je přece stavěné jinak – někteří cyklisté mohou mít konstituci jako cyklistky a opačně. Většina výrobců dělí kola na pánská a dámská, ale SPECIALIZED považuje takové rozdělování za bezpředmětné a zastaralé. Tarmac SL8 je navržený tak, aby si ho naplno užil úplně kdokoliv.
Tarmac SL8 Pro je nadupaný špičkovými komponenty včetně kompletní sady SRAM Force eTap AXS s wattmetrem, zapletenými koly Roval Rapide CL II s přípravou na bezdušové pláště a řídítky Roval Rapide s představcem SL7. Naskoč na něj a vítězství je tvé.
Specifikace: