O 16,6 sekundy rychlejší na 40 km časovce oproti předchozímu modelu
Nejaerodynamičtější silniční kolo SPECIALIZED, překonávající i model Venge
Rám váží pouhých 685 gramů
O 33 % lepší poměr tuhosti ku hmotnosti oproti modelu SL7
O 6 % pružnější posed pro lepší absorpci nerovností
Navrženo bez ohledu na pohlaví jezdce pro maximální využití potenciálu každého cyklisty
Inovativní design hlavové trubky, kde je sloupek vidlice posunut dozadu, což umožňuje zešpičatět přední část rámu pro lepší aerodynamické vlastnosti a efektivnější proražení vzduchu
Konstrukce rámu, která optimalizuje jízdní vlastnosti pro všechny velikosti rámů, zajišťující konzistentní výkon a pohodlí pro všechny jezdce bez ohledu na jejich tělesné proporce
Tarmac SL8 představuje osmou generaci tohoto legendárního modelu, který byl vyvíjen a zdokonalován po dobu dvaceti let. Tento model kombinuje aerodynamiku, nízkou hmotnost, tuhost a pružnost rámu v nekompromisní kombinaci, která z něj činí nejrychlejší závodní kolo na světě.
Tarmac SL8 se vyznačuje čistými aerodynamickými liniemi a inovativním designem, který zahrnuje unikátní tvar hlavové trubky a nejužší sedlovku povolenou pravidly UCI. Kolo je navrženo tak, aby vyhovovalo všem jezdcům bez ohledu na pohlaví, čímž překonává tradiční rozdělení na pánská a dámská kola.
Model Tarmac SL8 Pro je vybaven kompletní sadou Shimano Ultegra 8100 Di2 s wattmetrem. Kolo je osazeno zapletanými koly Roval Rapide CL II s přípravou na bezdušové pláště, řídítky Roval Rapide a představcem SL7. Rám umožňuje použití plášťů až do šířky 32 mm pro větší variabilitu a komfort na různých površích.
Přestože se jedná o špičkové závodní kolo, údržba Tarmac SL8 nevyžaduje speciální postupy. Doporučuje se pravidelná kontrola a údržba komponentů, zejména elektronického řazení Shimano Di2, pro zajištění optimálního výkonu a dlouhé životnosti kola.
Velikost kola | Výška jezdce (CM) |
---|---|
44 cm | 142 - 155 |
49 cm | 155 - 163 |
52 cm | 163 - 170 |
54 cm | 170 - 175 |
56 cm | 175 - 180 |
58 cm | 180 - 188 |
61 cm | 188 - 196 |
Kategorie | Jízdní kola |
Materiál Silniční kola | karbonový rám |
Pohlaví | pánské (unisex) |
Velikost Silniční kola | 56 cm |
Značka | SPECIALIZED |
Barva hlavní | šedá |
Tarmac SL8 je jednoduše nejrychlejší – svou promyšlenou aerodynamikou, hmotností a zážitkem z jízdy předčí i nejvyšší očekávání. Za posledních dvacet let a osm generací tohoto modelu byl Tarmac SL8 vychytán do toho nejtitěrnějšího detailu, tak aby z něj nebyl pouze nejrychlejší člen řady Tarmac, ale jednoduše nejrychlejší závodní kolo na světě.
Aerodynamické a lehké kolo na výhru nestačí – záleží na rychlosti, a rychlost závisí na nekompromisní kombinaci aerodynamiky, nízké hmotnosti, tuhosti a pružnosti rámu. Na základě dat ze závodů výzkumný tým Ride Science došel při simulacích k závěru, že Tarmac SL8 je opravdu nejrychlejším kolem historie – o 16,6 sekundy na 40 km časovce, o 128 sekund na trase Milán – San Remo a o 20 sekund v legendárním stoupání na Tourmalet.
AERO VE VŠEM
Aero prvky jsou všude, kde na nich záleží – jde nám o funkci, ne jenom o efekt. Tarmac se proto stal nejaerodynamičtějším silničním kolem SPECIALIZED vůbec. V souboji s odporem vzduchu předčí dokonce i Venge.
Tarmac má proti vzduchu úplně novou zbraň: design hlavové trubky s přezdívkou Speed Sniffer. Sloupek vidlice, který udává šířku a tvar hlavové trubky, byl posunut dozadu, a díky tomu bylo možné konstrukci směrem dopředu zešpičatět, aby mnohem lépe řezala vzduch.
Tarmac SL8 má v rámci nových pravidel UCI nejužší a nejaerodynamičtější sedlovku, která výrazně snižuje odpor vzduchu kolem nohou.
MINIMÁLNÍ HMOTNOST, MAXIMÁLNÍ AERODYNAMIKA
Tarmac SL8 se inspiroval modelem Aethos. Splňuje veškerá minima UCI, a přitom nabízí nekompromisní aerodynamiku. Má neuvěřitelně lehký rám o hmotnosti 685 gramů – o 15 % lehčí než Tarmac SL7 a lehčí než jakékoliv jiné kolo na World Tour*.
Po vzoru modelu Aethos byla odlehčena spodní a sedlová trubka i zadní stavba. Geometrie rámu nese váhu jezdce tak efektivně, že by na něm další vrstvy karbonu byly zbytečné. *Pokud tedy nepočítáme památnou etapu na Tour, kde Kasper Asgreen závodil na rámu SPECIALIZED Aethos o hmotnosti 585 gramů.
PEKELNĚ RYCHLÝ A NEBESKY POHODLNÝ
Tarmac SL8 oproti předchozímu modelu SL7 zesílil v poměru tuhosti ku hmotnosti o neskutečných 33 %. Jeho legendární živá a poslušná agresivní geometrie, na kterou nedají dopustit nejlepší cyklisté a cyklistky světa, byla posunuta na úplně novou úroveň.
Tarmac SL8 má tužší pedály, přesnější řídítka a pružnější posed, který ho povýší na nový etalon pohodlí ve světě závodní cyklistiky. Díky konstrukci Rider-First Engineering si všichni jezdci a jezdkyně bez rozdílu mohou dopřát ten nejlepší požitek z jízdy. Tarmac SL8 je v sedle pružnější o 6 % a hravě s ním zvládnete i rozbité silnice. Přináší pohodlí, které u špičkových závodních kol jen tak nenajdete. Zbytek geometrie i průchodnost rámu pro pláště až 32 mm byl navržen po vzoru osvědčeného SL7, tak aby se kolo mohlo podle potřeby obout i do objemnějších plášťů.
BOŘÍME HRANICE MEZI GENDERY
Rozdíly v genderu jsou v cyklistice ošemetnější, než se může zdát. Každé tělo je přece stavěné jinak – někteří cyklisté mohou mít konstituci jako cyklistky a opačně. Většina výrobců dělí kola na pánská a dámská, ale SPECIALIZED považuje takové rozdělování za bezpředmětné a zastaralé. Tarmac SL8 je navržený tak, aby si ho naplno užil úplně kdokoliv.
Tarmac SL8 Pro je osazený prvotřídní kompletní sadou Shimano Ultegra 8100 Di2 s wattmetrem, zapletenými koly Roval Rapide CL II s přípravou na bezdušové pláště, řídítky Roval Rapide a představcem SL7. Naskoč na něj a vítězství je tvé.
Specifikace: